söndag 1 januari 2012

The right Business Woman?

Såhär är det; rätt förebild är viktigare än vad du tror. Personen bör för en Business Women vara just kvinna, kompetent, framgångsrik och ha skinn på näsan. Varför?


Är personen inte en kvinna?
Face it, det är skillnader på män och kvinnor i affärsvärlden. Vi kvinnor behandlas ofta sämre, så det är lika bra att inse att du inte kan använda exakt samma tips som männen får utan att det verkar som om du lider av narcissistisk personlighetsstörning. Passa dig exempelvis för att använda vissa typer av härskartekniker som är alldeles för grova i sin framtoning. Jag tycker inte att du bör förankra det mesta, men det kan förväntas av dig att du ska vara kvinnlig och förstående i din ledarskapsroll. Var rättvis, rättfram och få människor att förstå att de inte sätter sig på dig. Bara en riktig Business Women vet hur det är att vara kvinna i en hög position. Män tampas inte med samma problem.


Är personen inte tillräckligt kompetent?
Verkar hon ha problem med kompetensen? Stryk henne. Helt Obvious. 


Är hon inte framgångsrik?
Så är hon ingen att ta efter, funkade det inte för henne, är det antagligen något fel och det lär inte funka för dig heller.


Har hon inte skinn på näsan? 
Låter hon människor i sin omgivning bossa runt med henne? Då är hon inte av ledarskapsmaterial och kan räknas bort. Som aspirerande eller varande Business Women behöver man någon starkare att se upp till. Inte någon svag jäkel som grinar på toaletten.

Är hon din socialistiska mor?
Det är risky att göra affärer. Att göra karriär. Att tjäna pengar. Det kommer man aldrig ifrån. Föräldrar, vänner och alldeles för nära bekanta har en tendens att hålla dig tillbaka. De vill inte att du ska ta onödiga risker och misslyckas. Det är tryggt att vara vanlig. Men vanlig tjänar inga riktigt stora pengar. Vanlig är just som alla andra, vanlig och halvpank. För att tjäna stora pengar, måste man våga ta risker. Risker och pengar hör ihop. Låt inte din socialistiska moder hålla dig kvar i vanlig-sosse-träsket.

Mina tips: Cristina Stenbeck, Anna Attermark, Mia Brunell Livfors, Monika Elling, Annika Falkengren, Susanne Börjesson. Mfl. Dessa är riktiga yrkeskvinnor. Att se Isabella Löwengrip, och andra bloggare som affärskvinnor med tanke på dess bloggar är bara löjligt. Ni vet väl att Blondinbella redovisade förlust i Blondinbella AB på 232.000 sek förra året. Allt finns där, på allabolag.se - enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar