onsdag 4 januari 2012

Skattepolitik

"Vi Socialdemokrater gillar att betala Skatt!" Sa Mona Sahlin och hade 80.000 SEK i obetald restskatt hos inkasso. En obeskattad röd sossevagn och lite andra bravader på samvetet. Jag kan inte direkt påstå att jag gillar att betala skatt, det är ett tyvärr nödvändigt ont i min värld. Jag gillar inte att betala för ting jag inte använder. Jag gillar inte heller att betala för saker två gånger. Underklassen talar om att dela med sig, de har en ideologi som sträcker sig kring och runt varenda liten kotte som inte klarar av samhällets "press", anledningen? de behöver någon som delar med sig, annars kan de inte få penicillin utskrivet. Mot att jag delar med mig så mycket, kanske vi skulle ta och uppkalla ett sjukhus efter mig?

Sverige borde ju göra det för Stefan Persson, som i princip bekostar halva er sjukvård. Inte dumt va?

Jag kommer skriva mer om politik senare, men jag tror att ni redan förstår var jag står. Imorgon kommer jag att blogga som vanligt igen, då är jag hemma från St. Moritz och redo att möta det nya året i jobbsnåret. Innan jag åkte beställde jag massvis med kläder från Net-a-porter, jag gör det som tradition inför det nya året och det är alltid lika kul när paketet anländer till mitt hem. Apropå hem, så har jag en hemlighet att avslöja när jag är tillbaka.

Ciao Bella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar