torsdag 5 januari 2012

Im back!

Jag har nästan alldeles precis landat i Berlin. Vi har två hektiska dagar framför oss då vi ska packa alla Mr. X saker i lådor och "skeppa" dem över till New York. Mångt och mycket stannar i Tyskland, men eftersom att det inte är ett tidsbegränsat uppdrag som antagligen blir långvarigt så tar han med sig saker också.

St. Moritz var härligt och jag har gått ner tre kilo, det gör att jag kan börja det nya året som än snyggare och smalare än tidigare. Inte för att jag behöver banta egentligen, men det är väl som man säger: Nothing tastes as good as skinny feels. Förutom då kanske pengar. Men vad ska man med dem till om man inte kommer i sina kläder?

I skrivande stund har jag då inte bara nått upp till ett av mina nyårslöften, jag har också lämnat rum för Croissants till frukost imorgon. Mina övriga nyårslöften handlar om investeringar, trevliga möten, business och resmål. Dessutom skulle jag inte direkt bli besviken om jag fick sålt min lägenhet i Stockholm. Stockholm är alltid i mitt hjärta, men ibland behöver man mer av det som inte finns hemma för att göra plånboken markant större.

Nu ska jag se om jag kan hitta någon lämplig flyttfirma så att jag slipper göra det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar