tisdag 13 december 2011

"Bara bli sedd och accepterad som alla andra..."

....är ett vanligt förekommande argument vad gäller homosexuella i samhället. Missförstå mig rätt, homosexualitet är inget jag motsätter mig. Liberalist, javisst. Däremot har jag svårt att förstå logiken i önskan att "vilja bli accepterad som alla andra", och samtidigt ränna runt på stan i kycklingdräkt, kroppsstrumpa i otrevlig nyonfärg, eller varför inte invirad i plastfolie? Vilken annat samhällsgrupp skulle kunna göra detta utan att haffas för förargelseväckande beteende, ofredande eller liknande? Att dessutom göra detta med motiveringen att "normaliseras"..... Ja, ni förstår ju själva.

I händelse av att jag råkar befinna mig i Stockholm under Pride, finner jag det dessutom omåttligt frustrerande att paraden i princip omöjliggör taxifärd inom tullarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar