måndag 12 december 2011

Business Class or Baby Class?

Långtidsflygningar är ett faktum i mitt arbetsliv, och för att dessa skall bli en så trevlig upplevelse som möjligt bokar jag alltid två säten. Ett för mig, och ett för min handväska. Ett land där jag flyger mycket inrikes i är USA, vilket också är ett land där 60% av den kvinnliga befolkningen lider av fetma. Att hamna bredvid antingen en fet person eller en småbarnsmamma under en långtids, eller för den delen också en korttidsflygning skulle rentav hämma min kreativitet och arbetsförmåga. Därför begär jag dessutom omedelbar förflyttning om något av detta mot all förmodan skulle ske.

Fram för debatten om barnfria flygningar!

I skrivande stund har jag precis kommit fram till Manhattan och skall gå ner till Manhattans bästa ostronbar. Ett tips är att besöka denna nästa gång ni är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar