lördag 31 december 2011

Stockholm i mitt hjärta

Även om jag ställer mig kritisk till flera faktorer (exempelvis politisk) i Sverige, så är det ändå härifrån jag kommer. Jag bor i en lägenhet i Stockholms innerstad och jag spenderar ca 100 (nästan exakt i år faktiskt) av alla årets dagar här. Stockholm är en av världens i särklass finaste städer, och jag har besökt många. Men känslan av att komma hem är alltid densamma. Har svarat på nedanstående lista med enbart positiva saker om Stockholm.


Stockholms
Finaste plats: Djurgården
Bästa uteställe: Lägger hellre pengarna på resor och kostymer, Stockholm är inte en stad där jag ens överväger att gå ut i. 
Bästa hotell: Adlon Hotell, Sheraton Hotell vid Centralstationen och Grand Hotell. 
Bästa universitet: Beroende på utbildningsval, Kungliga Tekniska Högskolan, Handelshögskolan i Stockholm. 
Häftigaste person: Jan Carlzon alla gånger. 
Bästa förort: Värmdö har fin skärgård, annars är Djursholm och Lidingö trevliga förorter där man får vara ifred. 
Bästa stadsdel: Vasastan och vissa delar av Östermalm. 
Underhållning: Opera!
Shopping jämfört med London: Sämre utbud. Helt enkelt. Men färre människor att trängas med. 
Shopping i allmänhet: Shoppar helst på NK. Ibland Östermalm också. 
Bästa butik: Gillar Ströms och Best of Brands.  
Bästa köpcentrum: NK - allt under samma tak är min melodi. 
Bästa med Stockholm: Att alla har chans till en god utbildning, frågan är väl? tar ni till vara på den chansen? 


Vilket hotell i Stockholm bodde du senast på?: Sheraton, innan jag köpte min lägenhet. 
Var i Stockholm bor du?: Hemligstämplad information. 
Åker du någonsin buss i Stockholm?: Ja, ibland, men jag går hellre (bättre för figuren) eller åker bil.
Var bor din familj?: Även detta är Hemligstämplad information, men i Stockholm med omnejd kan man säga. 



Gott Nytt År! 
Önskar Business Woman Anonymous
Nytt år, nya prestationer, nya förmögenheter, nya resmål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar