fredag 9 december 2011

Du bekostade inte min sjukvård, så jag avstår helst från att bekosta din.

Jag anser att rökare, alkoholister och att människor med fetma skall skatta betydligt mer än de som tar hand om sig. Varför ska jag som tar hand om både mig själv (och ja faktiskt) min ekonomi, behöva betala för andra människors desperata gräddhävande? Nu tycker ni säkert att jag är orättvis, rentav elak eller faktiskt ganska egoistisk. Och ja, det kan så vara, men å andra sidan så kanske inte du vill betala för när jag skadade min ankel på Lacrossen förra hösten, och vet du, det behövde du inte heller göra för jag gick raka vägen till ett av New Yorks bästa sjukhus och bekostade detta där. Svensk sjukvård är dessutom löjlig om du frågar mig, New Yorks däremot är ett praktexempel. 

Så, du bekostade inte mig, jag vill inte bekosta dig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar