fredag 16 december 2011

Buenos Aires eller Barcelona?

Sitter och funderar på att boka en resa. Funderar mellan Buenos Aires eller Barcelona. Bodde på Casa Fuster nu i september och det var suveränt (inga äckliga barn eller wt-folk). Funderar på Emparador i Buenos Aires den här gången, det var ett tag sedan jag var där sist.

Förresten, här kommer min lista över resmål jag brukar göra och vilka hotell jag oftast väljer. Har lägenhet i London och Stockholm, men på alla andra platser bor jag på Hotell. Bokar nästan alltid via denna hemsida. Då vet jag att jag får vad jag önskar när jag bokar.

1. New York / Work & Pleasure 
The New York Palace, har 4 stjärnor och fantastisk New York-utsikt. Ligger på Madison Avenue, mitt i smeten alltså! Har också ett riktigt bra SPA. 

2. Santa Anita Park / USA Californien / Pleasure 
En gång per år är jag i Santa Anita som ligger i Californien och kollar på Hästkapplöpning. Det har jag gjort i några år nu och det är lika roligt varje gång. Då bor jag oftast på Embassy.

3. Berlin / Work & Pleasure 
Jag besöker Berlin minst en månad varje sommar och gör även flera småresor dit med jobbet. Numer bor jag oftast hemma hos min kille, men jag kan rekommendera Hotel Adlon Kempinski som ligger precis vid Unter den linden och för er som undrar så pratar jag Tyska flytande. 

4. Paris / Pleasure 
Paris, Paris, Paris! en av mina favoritstäder i hela vida världen. Här har jag 4 favoriter, Four Seasons Paris George V som ligger mitt bland Paris bästa shopping. Hotel Balzac ligger nära Arc de Triomphe. Annars gillar jag Hotel de Crillon, Hotel san Regis och Saint James som är väldigt härligt. Brukar bo på Hotel Balzac när Prix de l'Arc de Triomphe går av stapeln i oktober. 


5. Florence / Pleasure
Jag och min pojkvän var i Florence förra sommaren och det var första gången jag var där. Han bokade in oss på Four Seasons Hotel som var väldigt vackert. Fler hotellerfarenheter därifrån har jag inte men jag kommer definitivt åka tillbaka snart.


Ger er mer tips någon annan dag. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar